در نسخه 21c، اوراکل قابلیتهای جدیدی را در زمینه ابزار Autoupgrade ارائه کرده است که قبلا در مورد بعضی از آنها مطالبی را نوشته ایم. یکی دیگر از بهبودهای(البته جزئی) ابزار AutoUpgrade در نسخه 21c، خودکارسازی بعضی از مراحل ارتقا دیتابیس RAC است.
در نسخه های قبل از اوراکل 21c، برای ارتقا دیتابیس RAC، می بایست مراحل زیر به صورت دستی انجام شود:
1.تنظیم پارامتر CLUSTER_DATABASE به مقدار FALSE
2.متوقف کردن instanceهای حاضر در کلاستر
3.استارت یکی از instanceها برای شروع عملیات ارتقا
4. تنظیم مجدد پارامتر CLUSTER_DATABASE به مقدار TRUE بعد از اتمام ارتقا
5.استارت همه instanceها
5.رجیستر کردن نسخه جدید در کلاستر
این عملیات در نسخه 21c به صورت خودکار توسط ابزار AutoUpgrade مدیریت می شود(البته این قابلیت بعدا در اوراکل نسخه 19.8 به بالا هم اضافه شد).
نحوه ارتقا دیتابیس به نسخه 21c از طریق ابزار AutoUpgrade قبلا توضیح داده شده و از تکرار دوباره آن خودداری می کنیم و صرفا به ذکر این نکته بسنده می کنیم که قبل از شروع عملیات ارتقا، باید همه instanceها در حالت open قرار داشته باشد:

در ادامه نمونه لاگهای دیگری را از این عملیات ارتقا مشاهده می کنید:
2022-02-05 09:59:40.024 INFO Updating parameter *.cluster_database=’true’ to *.cluster_database=’FALSE’ in /home/oracle/AutoUP_TO_21c/inst1/temp/during_upgrade_pfile_inst1.ora

ارائه خدمات مشاوره ، پشتیبانی و نصب و راه اندازی پایگاه داده اوراکل در سراسر کشور......................
تلفن: 09128110897
ایمیل:[email protected]
تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: خنجی بازدید: 239 تاريخ: يکشنبه 29 اسفند 1400 ساعت: 12:13